De salon van Sandra Bruggers

In de rubriek ‘De salon van..’ staat elke maand een oud-cursist centraal, die vertelt over de periode ná het behalen van haar diploma. Wat is ze na de opleiding van Acuive gaan doen? Hoe is het opbouwen van een nieuwe carrière haar vergaan? Deze keer: Sandra Bruggers uit Cothen.

Echt iets voor jou

“Toen ik een jaar of 17/18 was, werkte ik in de Bruna en ernaast zat een drogisterij. Een meisje dat ik kende en daar werkte zei me eens dat ze een pedicure zochten en dat ze dat echt iets voor mij vond. Ze legde vervolgens uit wat het inhield. Ik werd erdoor getriggerd, maar durfde er niks mee te doen en ben een andere richting opgegaan. Het is wel altijd blijven hangen, net als de wens om ooit voor mijzelf te beginnen. Toen mijn oudste zoon uit huis ging besloot ik, met het oog op de toekomst, me toch eens goed in het pedicurevak te verdiepen. Ik werd enthousiast en ben de opleiding bij Acuive gaan doen. Dat was in 2012. Inmiddels ben ik alweer jaren als zelfstandig medisch pedicure in mijn eigen praktijk aan huis aan het werk. Het bleek de juiste zet, want ik kan er echt mijn ziel en zaligheid in kwijt.”

Ondernemer van het jaar

“De zaken gaan goed, mag ik wel zeggen. Het is zelfs een beetje té druk. Ik moet er een beetje de rem op gaan zetten. Zo’n 38 uur per week werk ik nu voor mijn eigen praktijk. En dat naast mijn parttime baan als receptioniste bij een advocatenkantoor. Dat het zo goed gaat heb ik deels te danken aan het feit dat ik in 2018 uitgeroepen ben tot Ondernemer van het jaar van Wijk bij Duurstede. Mensen zijn daar gevoelig voor. Maar ook daarvoor had ik het al druk en deed ik er van alles aan om een goede naam op te bouwen. Dat begon in eerste instantie met veel winacties op Facebook en adverteren in lokale krantjes die de oudere doelgroep lezen. Tegenwoordig richt ik me ook op andere doelgroepen. Mannen zijn bijvoorbeeld hele fijne, trouwe klanten. Daar wil ik echt op inspelen. Dan denk ik dus na over hoe zij geactiveerd, over de streep gehaald kunnen worden om hun voeten te laten doen. Niet door te spreken over mooie voeten met gelakte nagels, maar juist over het ambacht an sich.”

Klanten koesteren

“Reclame maken en jezelf in beeld houden is belangrijk als ondernemer. Maar nog belangrijker is het om datgene wat je belooft en uitdraagt waar te maken. Ik ben echt van de oplossingen. Probeer altijd iedereen te helpen, totdat aan een doorverwijzing niet meer te ontkomen valt. Ook geef ik mijn klanten veel aandacht, neem ik de tijd voor elke behandeling. Ik zou veel meer klanten kunnen bedienen, maar dat wil ik niet. En service bieden, dat staat ook hoog in het vaandel. Zo heb ik meerdere klanten gehad die door gezondheidsredenen niet meer in staat waren om naar mijn praktijk te komen. Dan ga ik dus naar hen. Ik probeer er altijd voor te zorgen dat mensen de best mogelijke behandeling voor hun voeten krijgen, maar vooral ook dat ze het naar hun zin hebben. Klanten koesteren en blijven koesteren. Dat is mijn doel en daar komen mensen op af.”

Sandra Bruggers Pedicurepraktijk / www.sandrabruggers.nl

Overig nieuws